1605-tommyhilfinger02fields-2560x1440-c-default-1.jpg
Indsigt / Kampagneeffekt

Fra kendskab til køb på 2 uger

Over 2 uger afviklede Discovery Networks en landsdækkende kampagne på Outdoor. Det skulle vise sig, at Outdoor blev en markant driver i Discovery Networks største seersucces nogensinde.

Verdens vildeste forhindringsbane ”Ninja Warrior-banen” er kommet til Danmark, og med målet om at promovere denne nyhed og kanal 5’s programserie Ninja Warrior, valgte Discovery Networks at køre en landsdækkende Outdoor-kampagne hos os. Resultatet var øjeblikkeligt og overvældende med meget stor reklameerindring. 49% i den primære målgruppe 15-34 år og 43% i den kommercielle målgruppe 15-50 år* husker at have set kampagnen.
 
Outdoor blev således en markant driver i Discovery Networks største seersucces nogensinde. For Kanal 5 betød det, at 244.000 seere i den kommercielle målgruppe ”købte ind” på premieren af Danmarks Ninja Warrior –  en kommerciel seerandel på 39,9% og – med undtagelse af sportudsendelser – det mest sete Kanal 5-program nogensinde.
 
*Vizeum, OOH test 2015
**Mediawatch.dk  

Ring til os

På +45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk