hjerne-graa-1000x600-c-default.jpg
Nyheder / Analyse, Digitalt og Kampagneeffekt

Adfærdsforsøg #2: Hvordan kan kommunikation drive adfærd?

Vi har i samarbejde med kommunikationsbureauet Hill+Knowlton Strategies sat os for at teste, hvordan kommunikation kan drive adfærd, når den er designet efter forskellige kognitive processer. Kan vi f.eks. aktivere ubevidste triggere i hjernen, for at påvirke folks opfattelse af pris og kvalitet på et produkt?

Sensory Input Priming: Sæt en kontekst og påvirk folks valg

Forsøgene tog udgangspunkt i Clear Channels digitale skærme i Københavns Metro, hvor de rejsende, blev eksponeret for forskellige budskaber.

I dette forsøg har vi, med fokus på et specifik mode-produkt, testet teorien gennem en række forskellige tekstuelle budskaber. Det viser sig bl.a., at prisfastsættelsen af en vare hos de forbipasserende kan påvirkes gennem umiddelbar eksponering af forskellige reklamebudskaber.

Forsøget illustrerer, at underbevidstheden er rigtig vigtig for vores valg.

Bo Øksnebjerg, Adfærdsbiolog

Se med, og bliv klogere på Outdoors mange muligheder, og hvordan du med målrettede digitale kampagner kan skræddersy budskaber, der rammer plet hos målgruppen og skaber større effekt.

Se også det første forsøg i serien og få meget mere inspiration og værktøjer til, hvordan du planlægger din næste kampagne her.

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk