mockup-play-adshel-kongensnytorv-ginatricot-low-1.jpg
Nyheder / Presse

Clear Channel styrker dækning nationalt og i hovedstaden med overtagelse af metroen

3/10-22
Mandag d. 3 oktober skifter de kommercielle rettigheder i Københavns Metro hænder. Clear Channel overtager rettighederne fra AFA JCDecaux og styrker deres position kraftigt i det danske medielandskab.

Efter at have vundet flere store kontrakter det sidste år, øger Clear Channel dækningen på deres nationale serie til 73 procent, samt at dækningen i København stiger til 79 procent.

Med tilføjelsen af den Københavnske Metro har Clear Channel det seneste år øget deres danske portefølje betragteligt, som nu kan findes på high-street lokationer, i bymiljøer og når danskerne shopper, pendler og rejser.

Karsten Rask Mikkelsen, Country Manager Denmark i Clear Channel udtaler:

“Vi ser ind i et 2023, hvor vi står endnu stærkere. Med metroen og lufthavnen har vi fået nogle strategisk stærke placeringer på kortet igen, og som vi kan se i de nye tal i Index Danmark, har 2022 været et år hvor vi har formået at styrke vores tilstedeværelse betragteligt.

Den Københavnske Metro er den største outdoorkontrakt i Danmark og er en essentiel platform –  ikke kun for at nå de Københavnske borgere, men også for at skabe et stærkt nationalt reach, både analogt og digitalt.

“Med den nye produktsammensætning, kan vi nu tilbyde vores kunder at kommunikere med danskerne, uanset hvor de befinder sig. Vi er med hele dagen, der hvor livet leves udenfor hjemmet, fortsætter Karsten.”

Det er også forventet, at tilgangen af det digitale netværk i metroen betyder, at Clear Channel sætter sig på størstedelen af det digitale marked. En position de er glade for, og vil bruge til at drive den digitale udvikling i Danmark. Karsten afslutter:

“Digital outdoor i Danmark, har ikke fulgt den samme udvikling som i markederne omkring os. Det er noget vi gerne vil være med til at ændre, for mulighederne er store, og vi tror på at danske annoncører kan opnå gode resultater ved at udfordre måden vi er vant til at se DOOH anvendt.”

Clear Channels digitale portefølje består af 410 flader fordelt mellem Clear Channels eksisterende netværk som findes på attraktive placeringer i 14 danske storcentre, Københavns Lufthavn og det nye netværk i metroen. Det giver annoncører en stor fleksibilitet, som på samme tid lader dem være tilstede i hovedstaden, i købsøjeblikke i storcentrene og når danske og internationale rejsende, benytter sig af nordens største lufthavn.

Clear Channel varetager udover metroen og lufthavnen i København, også de kommercielle rettigheder i metronetværkene i Stokholm og Oslo, samt Oslo Lufthavn. Alle blandt de største outdoorkontrakter i Nordeuropa.

Kontakt

Magnus Fausbøll

Marketing Coordinator

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk