
Clear Channel X Spotify Pride 2019
I samarbejde med Spotify fejrer vi Pride med en global kampagne.
Vi støtter op om dem, der fejrer LGBT-fællesskabet under Pride i UK, Europa og USA med kampagnen “Clear Channel X Spotify Pride 2019”. Det er et større internationalt samarbejde mellem Clear Channel International og musik streamingtjenesten Spotify.
I løbet af sommeren donerer vi skærmtid på vores digitale reklameskærme, hvor vi viser et simpelt budskab “Yes” i de berømte regnbuefarver fra Pride flaget. På skærmene opfordrer vi også folk til at fejre Pride med Spotify’s Pride Classics Playliste. Formålet er at bringe folk sammen gennem musikken.




We’re delighted to be working in partnership with Clear Channel on this campaign to celebrate Pride. LGBTQ+ inclusion, equality and support is at the heart of what we do and creating a destination for all music lovers is integral to this. We hope everyone enjoys our Pride Classics playlist and of course the iconic parade, events and performances this Pride season.
Marketing Direktør, Olga Puzanova, Spotify UK.
Kampagnen sker i forlængelse af, at vi sidste år satte os det mål at være ledende inden for fairness i mediemarkedet – ikke kun i Danmark men blandt alle lande, der er en del af Clear Channel International. Det betyder, at vi ønsker at udnytte dækningen af vores medier på verdensplan til at skabe opmærksomhed på sociale problemer og give en stemme til kulturelle bevægelser.
Seneste eksempler er Clear Channel Sweden’s “Out of Home Project”, der skabte opmærksomhed om hjemløshed i Stockholm og dirigerede de hjemløse til nærmeste herberg, Clear Channel UK’s samarbejde med FGUK Magazine for at støtte Black History Month og nu denne Pride-kampagne.
Kampagnen viser, hvordan vi ønsker at gå forrest, når vi siger, at vi vil være ledende inden for fairness i mediemarkedet. Vi er stolte af, at vi kan bidrage til at sprede vigtige budskaber på tværs af hele verden, og jeg er især stolt af, at initiativet er medarbejderledet.
Maj-Britt Brøchner Mortensen, Sales Director, Clear Channel Danmark.
Kampagnen kører i København d. 12.-18. august i forbindelse med Copenhagen Pride Week.
Den kører i alt i 15 byer i 9 lande op til og under Pride i de pågældende byer. Se hvilke byer på listen nedenfor.
Utrecht – Netherlands |
Zurich – Switzerland |
Cannes Lions – France |
Oslo – Norway |
Paris – France |
New York – USA |
London – UK |
Madrid – Spain (TBC) |
Liverpool – UK |
Amsterdam – Netherlands |
Stockholm – Sweden |
Brighton – UK |
Copenhagen – Denmark |
Manchester – UK |
Southampton – UK |