AR outdoor augmented reality
Nyheder

Danmarks første AR-kampagne på outdoor-mediet.

Vi er stolte af at lancere Danmarks første AR-kampagne på outdoor-mediet. Dette sker i samarbejde med Kikkoman, det førende brand på verdensmarkedet for sojasauce, fra Haugen-Gruppen.

AR står for augmented reality og kan bedst oversættes til udvidet virkelighed. Det er en teknologi, der kombinerer data fra den fysiske verden med den virtuelle verden. For eksempel ved brug af grafik.

Det primære formål med outdoor-kampagnen er at skabe opmærksomhed for Kikkomans produkter i forbindelse med grillsæsonen. Samtidig havde Kikkoman et ønske om at generere leads til deres online-univers med madopskrifter og til deres Instagram, hvor der findes inspiration til madlavningen.

Og hvordan opfyldes det ønske med en outdoor-kampagne? Det gør det med AR.

AR-løsningen skal tilføje et ekstra lag til at trigge den digitale adfærd, som vi ser på traditionelle outdoor-kampagner. Outdoor-kampagner trigger generelt digital adfærd, og en ud af tre søger videre online efter at have set en outdoor-reklame*.

Løsningen.

På Kikkomans plakat, der immer af hygge og grill, er en QR-kode placeret (Scan her og få inspiration til madlavningen). Når koden scannes, med kameraet i en smartphone, oplever du et grill set-up med sojasauce og links direkte til Kikkomans online-univers og Instagram. Det er her, du får en oplevelse af en udvidet virkelig.

First-mover midt i en krisetid.

Med en ambition om at styrke arbejdet med kreative outdoor-løsninger, blev Rasmus Lundorff udpeget som Kreativ og Kommerciel Projektleder tidligere i år. En nyoprettet stilling, der nu giver pote. Både grundet det øget fokus, der er dedikeret til det kreative, men også grundet en modig kunde, der tør investere lidt ekstra midt i en krisetid.

For ikke nok med at Kikkoman er ny kunde hos os, så vælger de også at investere lidt ekstra midt i en krisetid og være first-mover på at annoncere med AR på outdoor. Det er meget positivt at opleve, og ifølge flere undersøgelser en klog investering.

Flere undersøgelser viser nemlig, at brands, der fastholder eller ligefrem upper deres marketingindsats i krisetider, står stærkere på den anden side af krisen. Samtidig ved vi, at brands, der investerer i at gøre lidt ekstra ud af deres outdoor-kampagne, bliver opfattet som markedsledere og for at være innovative og trendy*.

Clear Channel er drivkraften bag projektet. Fra idéudvikling til færdig produktion. Den tekniske del er udviklet hos vores samarbejdspartner, Purple Scout.

*OCS Study Sweden.

Kontakt.

Rasmus Lundorff

Creative & Commercial Project Manager

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk