play-adshel-3v2-2560x1440-c-default.jpg
Nyheder / CSR, Digitalt og Inspiration

Datadrevet reklamer kræver kreativitet

Det har altid været sådan, at des mere relevant en reklamekampagne er for modtageren, des mere effektiv er den.

I dag har annoncører alle muligheder for at gøre digitale reklamer relevante.

Det har de, fordi de har adgang til alle de nødvendige data, de skal bruge for at gøre en reklame relevant. Og fordi vores digitale reklameskærme kan fodres med data. F.eks. om din lagerbeholdning.

Dette er også tilfældet, selvom du som annoncør ikke ligger inde med data. Mange data er nemlig offentlige tilgængelige, som alle kan anvende. F.eks. data om vejrforhold.

Det afgørende for en reklamekampagnes relevans er, hvordan man bruger dataene.

Dvs. det er ikke teknikken, der er svær, men det at få den gode idé.

Det er måden, hvorpå de kreative formår at anvende dataene, der er altafgørende for en reklamekampagnes relevans og dermed dens værdi.

Et rigtig godt eksempel på en reklamekampagne, hvor de kreative i høj grad har formået at anvende data til at skabe en relevant reklame, er vores eget nødhjælpsprojekt til hjemløse
The Out of Home Project fra Stockholm.

billede1.jpg

I kampagnen anvendte vi offentlige data om vejret og geografi, som vores digitale reklameskærme blev fodret med. I de tilfælde, hvor temperaturen faldt til kritiske -7 grader, blev nødhjælpen sat ind. De hjemløse blev vist vej til nærmeste herberg.

7.png

Kampagnen fik over 72 millioner medieindtryk over hele verden.

Udfordringen ved at få skabt denne reklame var ikke teknikken. Det var at komme på idéen.

I et datadrevet mediemarked hvor vi har adgang til al info, er det den gode idé, der kan gøre en forskel.

Vil du høre om dine muligheder for at eksekvere dine digitale reklamer?

Så tag fat i os nu på tlf. +45 3644 0244 eller find din kontakt her.

Ring til os

På +45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk