0422-woltdanmark-week17-ballerup-04.jpg
Nyheder / Analyse

IRL to URL – Outdoor øger impact på den digitale kunderejse

24/5-22
Det er ikke kun digitale reklamer, der driver trafik og salg online. Vores nye studie, IRL to URL viser hvordan Out of Home reklamers evne til at fange opmærksomhed i den virkelige verden, kan styrke online brands succes.

Der bruges flere penge online, end nogensinde før. Men, som forbrugerne vender tilbage til den virkelige verden, så vender de også tilbage til de fysiske butikker. En tilbagevenden, som i høj grad er drevet af manglende tillid og tro til online brands. Tillid og tro, som kun kan styrkes gennem en ”real world” tilstedeværelse – altså en forbindelse mellem brand og forbruger forankret i den virkelige verden.

Det er her OOH reklame viser sin relevans. Fra at skabe kendskab og interesse gennem bred dækning, til at styrke image og overvejelse, og ramme købelystne shoppere med den rigtige reklame på det helt rette sted, leverer OOH reklame impact i den virkelige verden.

OOH giver opmærksomhed

Få al opmærksomheden. Tal til dine kunder i store og stærke plakater, med dit brand specielle særpræg. Med sin broadcast dækning driver Out of Home reklame opmærksomheden til dit online brand og skaber en interesse forankret i den virkelige verden.

OOH skaber tillid og tryghed

Vær det brand din forbruger tænker på. Med Out of Home reklame får brands skabt genkendelse og nærvær i den virkelige verden. 57% af forbrugerne mener at en butik eller anden fysisk tilstedeværelse øger tilliden til online brands. Og 75% er enige i at genkendelse giver en følelse af tryghed til et brand. Tillid er essentiel. Når forbrugeren skal vælge mellem brands, vurderer 55% tillid som afgørende.

OOH sælger

Vær taktisk, også i den virkelige verden. Out of Home reklames håndgribelige brand associationer kan forøge konvertering online. 40% af forbrugerne er enige i, at de ofte bliver påvirket til at købe online af noget de har set tidligere i den virkelige verden. 52% føler en større tilknytning til brands og butikker de kan se i den virkelige verden. Og 55% bliver ofte bekræftet i et online køb når de ser et brand eller produkt i virkeligheden.

Kilde: Undersøgelsen er udført af Toluna, i perioden 04.04.22 til 07.04.22. Stikprøven er 1.043 UK national repræsenteret P16+, sorteret på dem, som shopper online.

Vil du høre mere on hvordan du kan styrke dine annoncers performance på tværs af kanaler?

Kontakt

Anna-Karina Haugaard

Sales Manager

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk