1220-clearchannel-jul-week51-roedovre-08.jpg
Nyheder

Kreativ outdoor-kampagne skal skabe julestemning og tryghed

I en tid, hvor intet er som det plejer, hvor mange julearrangementer er aflyst, og der fortsat hersker usikkerhed blandt befolkningen, ønsker vi at bidrage med julestemning og tryghed i det offentlige rum. Vi lægger derfor en dæmper på usikkerheden og skaber tryghed med budskabet om, at julemanden selvfølgelig også kommer i år.

Husk lyd når du afspiller videoen ovenfor.

Vi ved, at velkendte brands skaber tryghed i usikre tider. Velkendte brands har nemlig den fordel at have opbygget positive mentale associationer forinden en krise*. Julemanden kan sammenlignes med et velkendt brand, – måske det mest velkendte brand hos børn – det er derfor de samme positive associationer, vi ønsker at fremkalde, hos børn såvel som hos voksne, med vores julekampagne.

Josephine Faurschou, Marketing Manager, Clear Channel.

Budskabet forankres på en sjov, kreativ måde

Lenticular-formatet anvendes til at skabe to visuelle kontraster og budskaber:
Mon Julemanden kommer i år? / Selvfølgelig kommer Julemanden.

Rasmus Lundorff, Creative & Commercial Project Manager, Clear Channel, fortæller følgende om formatet:

I kender nok lenticular fra jeres barndom – ikke af navn, men fra bunden af morgenmadsæsken hvor der til tider fandtes et sjovt, lille magisk kort, som skiftede motiv, når man vippede det. Der er sket rigtig meget på kvaliteten af lenticular-tryk siden da. I dag kan du få denne tryktype i store formater herunder det traditionelle outdoor format. Med ønsket om at skabe to visuelle kontraster, med denne kampagne, er lenticular det perfekte format.

Vi ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår.

1220-clearchannel-jul-week51-roedovre-07.jpg

Kontakt

Josephine Faurschou

Head of Marketing & Product

*Kantar 2020

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk