Kræftens Bekæmpelse rammer dybe følelser med Outdoor
Med den rette timing og rette placering kan du ramme din målgruppes dybe følelser.
Det er Kræftens Bekæmpelses kampagne, Red Din Fars Dag, et godt eksempel på.
Red Din Fars Dag
Kræftens Bekæmpelse bad Danmarks børn om at lave en personlig “Red Din Fars Dag”-hilsen. En hilsen hvor de fortæller deres fædre, at de ikke kan undværes, og at de skal gå til lægen, hvis de oplever et af de 7 tegn på kræft. Fædre er nemlig ikke gode nok til at gå til lægen i tide.
I den forbindelse lavede Kræftens Bekæmpelse en konkurrence, hvor 20 voksne børn kunne vinde deres helt egen personlige Fars Dag-hilsen, som blev vist på en af vores reklamepladser nær deres fædres bopæl.
Det gjorde de for at sikre, at fædrene ikke overså det vigtige budskab*.
Præmie føjede et nyt lag til kampagnen
I en artikel på markedsføring.dk fortæller Victor A. Petri, Head of Social & Brand Activation i Robert/ Boisen & Like-minded (bureauet bag kampagen) følgende:
I 2018 kunne man også designe sin egen Fars Dag-hilsen på det tilknyttede kampagnesite. Men i år deltog man samtidig i en konkurrence om at få sin hilsen vist på en reklameplads nær farens bopæl, hvilket føjede et nyt lag til kampagnen*.
Kampagnens hovedfilm skød kampagnen i gang
Robert/ Boisen & Like-minded lavede en hovedfilm for kampagnen, som skød hele kampagnen i gang. Se den her.
Kampagnen, Red Din Fars Dag, nåede ud til 2,7 mio. danskere*.
*https://www.reddinfar.dk/om_kampagnen.html
*https://markedsforing.dk/artikler/kampagner/den-sv-re-er-fars-dag-kampagne-gjorde-det-igen