Kreativ outdoor-kampagne skaber high-impact og fremmer forståelsen.
Circle K reklamerer lige nu for et nyt koncept – nu er udvalgte tankstationer også madstationer. Dette budskab kommunikerer de blandt andet ved at ændre ikon i maps. Tankstations-ikonet er nu ændret til ikonet med kniv og gaffel, der symboliserer en madstation.
Og det er netop det nye ikon og budskabet om Circle K som en madstation, denne kreative outdoor-kampagne skal fremme forståelsen for.
Den kreative del af kampagnen udfolder sig ved, at det nye ikon er placeret over format på nøje udvalgte Adshels i nærheden af en Circle K madstation.
”Med en kreativ kampagne som denne, opnår annoncøren øget blikfang og skaber high-impact hos de forbipasserende”, siger Rasmus Lundorff, Creative and Commercial Project Manager, Clear Channel.
En undersøgelse fra 2019* viser nemlig, at folk i højere grad er opmærksom på skræddersyet, kreative kampagner. I synergi med andre medier har kampagnen til formål at fremme forståelsen for budskabet. Rasmus fortæller:
”Outdoor-kampagnen fremhæver og visualiserer deres budskab – det nye ikon, hvilket skaber direkte synergi til andre medier, men taler samtidig også direkte ind i en købssituation – døgnet rundt”.
*Out-of-home Consumer Survey Sweden (OCS Sweden).