redigeret-3-scaled.jpg
Nyheder

Lidl, Wavemaker & Clear Channel står bag Danmarks første Snapchat AR-kampagne.

Lidl fylder 15 år! I den anledning udspillede en del af deres fødselsdagskampagne sig i et spændende mediemix, hvor Outdoor og SoMe blev forbundet via AR i Snapchat. AR tilføjede et ekstra lag til kampagnen og gav brugeren en oplevelse, samt muligheden for at vinde en Kia Ceed Plug-in hybrid.

AR står for Augmented Reality og kan bedst oversættes til udvidet virkelighed. Det er en teknologi, der kombinerer data fra den fysiske verden med den virtuelle verden. 

Som de første i Danmark har vi i Wavemaker Denmark sammen med Lidl DanmarkClear Channel ScandinaviaPurple Scout og Snap Inc. udviklet denne Snapchat Marker Lens. Med Snapchats AR Marker Lens kommer den gammeldags Outdoor-plakat til live, og gør dét, som Lidl Danmark gør bedst, nemlig #Lidloverrasker. Derved gentænker vi outdoor-medier i en spændende offline/online hybrid.

Andreas Sloth Faaborg, Head of Paid Social, GroupM.

Løsningen.  

På Lidl’s plakater var en Snapchat QR-kode placeret (Åbn SnapCat, scan koden og bliv overrrasket). Når koden scannes, med kameraet i en smartphone, opleves et brag af en fødselsdagsfest med dryssende flag og en Kia Ceed, der brager gennem glasset på din smartphone. 

Selvom vi er verdens ældste reklamemedie, arbejder vi hele tiden på at forny os og udfordre vores medie kreativt. Det gør vi blandt andet ved at omfavne den digitale verden. Med teknisk hjælp, kan vores medier bruges på helt nye måder. Jeg synes, denne kampagne er et godt eksempel på netop dette, og så er det jo dejligt at arbejde sammen med kunder, der har det på samme måde.

Rasmus Lundorff, Creative and Commercial Project Manager, Clear Channel Danmark. 

Se mere om kreative outdoor-kampagner her.

Kontakt. 

Ønsker du også at lave en kreativ løsning på din kommende outdoor-kampagne? Kontakt Rasmus Lundorff for gode råd og sparring.

Rasmus Lundorff

Senior Manager Create & Engage

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk