dsc2188-ed.jpg
Nyheder / Inspiration

Vellykket partnerseminar om kreativitet i outdoor kampagner

17/3-22
Dansk Markedsføring og Clear Channels afholdte seminar d 15. marts med fokus på, hvordan brands ved hjælp af kreative løsninger kan maksimere udbyttet af analoge såvel digitale outdoor kampagner. I en tid hvor forbrugerne bliver eksponeret for taktiske kampagner og direkte markedsføring gennem flere mediekanaler, er det alfa omega, at kunne skille sig ud og gøre sig bemærket. Kreative løsninger som en del af marketingstrategien er derfor yderst relevant.

dsc2135-ed2.jpg

Det var fuldt hus til arrangementet og flere måtte stå på op. Første foredragsholder var Danmarks mest anerkendte fremtidsforsker, Christiane Vejlø, som dybdegående fortalte om, hvad kreativitet betyder for os, vores opfattelser af reklamer og markedsføring – samt hvordan de påvirker vores hukommelse og meget mere.

Creative Director Sebastian Jensen fra Publicis Creative, fortalte om, hvordan succesfulde outdoorkampagner kan udformes med fokus på et digitalt efterliv: At skabe opmærksomhed på de sociale platforme og med potentiale for earned media med inspiration til, hvordan et markedsføringsgeni som rapperen Lil Nas X bruger Outdoor-mediet.

Creative Director Niels Østergaard fra Purple Scout fortalte om sammensmeltningen mellem det analoge og det digitale ved brug af augmented reality på outdoormediet SoMe AR filtrer, Virtual Try-On, AR wayfinding.

dsc2235.jpg

3D DOOH, Anamorphic DOOH, Deep Screen

3D DOOH, Anamorphic DOOH, Deep Screen – kært barn har mange navne, men uagtet trender dette lige nu på det digitale outdoormedie. Eric Sas & Chris Mackinnon fra BCN Visuals viste cases og fortalte om, hvordan 3D DOOH fungerer og hvilke muligheder der er.

Rasmus Lundorff, Creative & Commercial Project Manager i Clear Channel, præsenterede en ”How To” på, hvordan man kommer i gang med kreativ outdoor.

Country Manager i Clear Channel, Karsten Rask Mikkelsen, er godt tilfreds med arrangementet.

Vores platform når ud til millioner af danskere hver uge og skaber impact dér hvor forbrugerne har deres daglige gang. Platformen passer exceptionelt godt til alle de typer af kreative kampagner som talerne snakkede om. Clear Channel er vældig stolte over at, vi sammen med Dansk Markedsføring kunne give inspiration til vores kunder og direkte videre til de dygtige folkder hver dag arbejder med kreativitet og reklame.

Kontakt

Vil du vide mere om kreative kampagner? Kontakt:

Rasmus Lundorff

Creative & Commercial Project Manager

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk