0322-amazoncom-startrek-create-week09-waves-04.jpg
Nyheder / Create

Ny Rambuk-pris skal sætte fokus på kreativ outdoor

10/5-22
Vi har de seneste år set en stigende efterspørgsel på kreative outdoor løsninger, på det danske marked. Det er en udvikling vi hos Clear Channel er rigtig glade for, men også en udvikling vi gerne ser fortsætter.

Derfor har vi i samarbejde med Dansk Markedsføring introduceret ”Kreativ Outdoor Prisen” ved dette års Rambukken. Prisen belønner kreativitet og skal være med til at sætte fokus på, at outdoor er mere end et dækningsmedie. Vi vil gerne åbne øjnene op for outdoor som en mediekanal, hvor du som annoncør, har mulighed for at fange din målgruppes opmærksomhed, ved f.eks. at være ekstremt iøjefaldende og stå ud i bybilledet eller ved at inddrage dem i kampagnen, ved at udnytte ny teknologi som eksempelvis AR.

Karsten Rask, Country Manager i Clear Channel Danmark udtaler om udviklingen i OOH:

Vi har i flere år set en stor udvikling i kreative outdoor kampagner fra udlandet, men jeg synes at vi i Danmark er ved at være godt med. Det er en udvikling vi er ekstremt glade for hos Clear Channel, men også glade for på vegne af hele kategorien. Vi har derfor valgt at stå sammen med Dansk Markedsføring om denne nye Rambuk-pris, som belønner brands der har mod på at lave innovative og kreative outdoor løsninger.

Karsten Rask, Country Manager hos Clear Channel Danmark
microsoftteams-image-3-e1652168618805.jpg

Rasmus Lundorff, Senior Manager Create & Engage følger op:

”Over de seneste år har vi oplevet en stigende vilje og lyst til at lave løsninger, som udfordrer og udvikler vores medie. Her hos Clear Channel har vi med stor succes brudt traditionelle formater og skabt iøjnefaldende installationer, som har givet brands ekstra omtale og efterladt forbrugerne med et positivt indtryk af brandet. Vi har også som de første på det danske marked integreret digitale løsninger, som AR i vores kampagner.”

Outdoor har i mange år blot været indkøb af dækning og høj frekvens, men vi har i de seneste år oplevet et større fokus på kreative impact-løsninger fra vores kunder

Henrik Welling, Senior OOH strategic specialist hos Mindshare

De sidste to og et halvt år har vi hos Clear Channel haft en dedikeret ”Create & Engage” afdeling til netop kreative outdoor løsninger, hvilket bl.a. har kastet kæmpe brød og velduftende busskure af sig.

Den nye Rambuk-pris bliver også budt velkommen hos reklame- og mediebureauerne, hvor mulighederne for at benytte outdoor mediet i nye og anderledes kontekster er blevet en tilføjelse til værktøjskassen.

Henrik Welling, Senior OOH strategic specialist hos Mindshare udtaler:

“Der er efterhånden mange forskellige muligheder for at udnytte outdoor mediet kreativt, hvilket vi som planlæggere sætter stor pris på. Outdoor har i mange år blot været indkøb af dækning og høj frekvens, men vi har i de seneste år oplevet et større fokus på kreative impact-løsninger fra vores kunder. Det være sig både store banner med diverse effekter, kreative adshels og intelligente måder at udnytte DOOH på. Der er ingen tvivl om, at disse løsninger biddrager positivt til en kampagne, og øger effekten, både i form af reklameerindring og kvaliteten af eksponeringerne. Så vi ser meget frem til den nye pris, som nok skal løfte niveauet i hele branchen, således at vi bør kunne måle os med nogle af de løsninger vi ser i udlandet.”

I forbindelse med lanceringen af prisen, har Dansk Markedsføring besluttet at indstillinger i kategorien er gratis. Deadline for indstillinger er d. 17 juni kl. 23:59. Yderligere information findes her.

Vil du vide mere om kreative kampagner?

Kontakt:

Rasmus Lundorff

Creative & Commercial Project Manager

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk