Outdoor-trend er kommet for at blive
Brands, der fastholder eller ligefrem upper deres marketingindsats i krisetider, står stærkere på den anden side af krisen. Det viser flere undersøgelser. Samtidig ved vi, at brands, der investerer i kreative outdoor-kampagner, bliver opfattet som markedsledere og bliver i forbrugernes hukommelse*. Måske er det netop derfor, der i høj grad blev investeret i kreative kampagner i 2020 – en trend, vi tror på, der er kommet for at blive.
Derfor trender kreative outdoor-kampagner
- Brands, der markedsføres kreativt på outdoor-mediet, bliver opfattet som markedsledere og innovative.
- En kreativ kampagne bliver i højere grad i forbrugerens hukommelse.
- Kreative elementer skaber øget opmærksomhed for din kampagne.
Inspiration fra Skandinavien
Danmark, Lidl
Lidls fødselsdagskampagne udspillede sig i et spændende mediemix, hvor Outdoor og SoMe blev forbundet via AR i Snapchat. AR tilføjede et ekstra lag til kampagnen og gav brugeren en oplevelse, samt muligheden for at vinde en Kia Ceed Plug-in hybrid. Se mere her.
Sverige, Nespresso
Den nye Nesporesso maskine, Vertuo next, blev præsenteret In Real Life i hjertet af Stockholm ved hjælp af vores Adshels, der blev anvendt som udstillingsvindue.
Norge, Maarud
Maaruds lancering af de hotte Tortilla chips, Hot Stuff, skabte stor opmærksomhed med en rygende Adshel – så stor at den norske presse skrev om kampagnen. Se mere her.
Skal I med på trenden i 2021?
Vi hjælper gerne med at komme på den gode idé.
Tag fat i din kontaktperson eller Rasmus Lundorff for at starte en uforpligtende dialog om jeres muligheder.