
Planlæg din julekampagne nu og kom dine konkurrenter i forkøbet.
40% af forbrugerne er færdige med at købe julegaver midt i november. Det fortæller Jesper Brunhøj Olsen, Head of Industry Retail hos Facebook Danmark, i et debatindlæg på markedsforing.dk.
Du kan derfor komme dine konkurrenter i forkøbet, hvis du allerede nu planlægger din kampagne med julegaveidéer og lancerer den i slut september, hvor interessen for julegaver tager til*.
Og når det kommer til medievalg, kan det være en god idé at reklamere i de danske shoppingcentre, hvor forbrugerne befinder sig i det rette shopping mindset til at blive eksponeret for dine gaveidéer, og hvor samsening finder sted.
Samsening er efterhånden ret unikt. For eksempel er samsening foran TV-skærmen på sit laveste niveau siden TV-målingens start i 1992. Men i shoppingcentrene er det en anden sag. Det er typisk et sted, man besøger sammen, og derfor indbyder reklamer i centrene til en snak om julegaveønsker- og idéer når familien, kæresteparret eller vennerne ser din reklame sammen.




*Google trends.
Interesseret i outdoor-reklamer?
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag nyttig viden, nyheder og inspiration til din næste kampagne.
Tilmeld dig her.