
Stigning i salgskvalificerede leads på 150% ved hjælp af Outdoor-mediet
Kias afdelinger i Valby og Roskilde, oplevede en markant stigning i booking af salgsmøder - en stigning på hele 150% - i de perioder, hvor outdoor indgik på medieplanen. Læs nedenfor, hvordan de lykkedes med det.
Kia lykkedes med den høje stigning ved at anvende print, radio, SoMe og Outdoor i synergi med hinanden. Stigningen fandt sted i de perioder, hvor Outdoor indgik på medieplanen, og er dermed et godt eksempel på, hvordan mediet forstærker effekten af andre medier, som flere internationale studier belyser*.
Rasmus Vind, Senior Marketing Specialist hos Kia Motors, udtaler:
Vi vil gerne gøre bilkøbet så nemt for kunderne som muligt. Det betyder blandt andet, at det skal være enkelt at booke online- og fysiske møder med vores kunderådgivere. Vi valgte derfor at koble Outdoor på vores mediemix for vores forhandlere i henholdsvis Roskilde og Valby – sammen med online, print og radio – for at opfordre til bookinger. Med en kreativ reklame, der skilte sig ud fra mængden, oplevede vi et markant løft i antallet af bookinger i den periode Outdoor-kampagnen kørte.
Kias Outdoor-kampagne bestod af digitale reklamer i shoppingcentre, i nærområdet til forhandleren, hvor forbrugeren befinder sig i det rette mindset til at blive eksponeret for reklamer, og hvor de er mest opmærksomme på reklamer, målt på 21 forskellige Outdoor-medier**.


Få inspiration på LinkedIn
Følg med på LinkedIn og få løbende inspiration til din næste Outdoor-kampagne.
*IPA Databank.
**Out of Home Consumer Study 2019.