Nyheder

Vi bliver en del af Index Danmark/Gallup.

Med os ombord hos Index Danmark vil en stor del af outdoor-markedet anvende samme metode til måling af outdoor-medier. Dette er en afgørende ændring for mediebureauer og marketers i Danmark, der fremadrettet vil opleve en langt højere grad af transparens.

Helt grundlæggende vil vi indgå i en syndikeret målemetode, der er åben for alle og udviklet af Kantar Gallup. Dette betyder veldokumenteret værdi til vores kunder, og det spiller en væsentlig rolle i at få en stærk, fælles målemetode for outdoor-medier i Danmark. Et afgørende skridt i den rigtige retning, der gør det lettere for bureauer og marketers at integrere og skifte mellem forskellige outdoor-løsninger i deres medieplanlægning.

“Mediemarkedet ændrer sig konstant, og vi har en stærk tro på, at outdoor vil være det førende dækningsmedie i den kommende fremtid. En fælles målemetode er afgørende for at skabe troværdighed om, hvad vores medier kan opnå og for at kunne udfordre de store mediegrupper”, siger Maj-Britt Brøchner-Mortensen, Country Manager, Clear Channel Danmark.

Karina Malling, Head of Print & OOH, OmnicomMediaGroup, udtaler:

For os er eksakte dækningstal afgørende for at kunne rådgive annoncørerne bedst muligt og derved skabe størst mulig effekt af deres kampagner. Med det nye samarbejde mellem Kantar Gallup og outdoor-udbyderne får vi helt nye muligheder for at optimere annoncørernes kampagner – både deres outdoor-kampagner og på tværs af mediegrupper. Dette samarbejde styrker klart outdoor som mediegruppe.

Vores medier vil være integreret i Index Danmark i primo 2021 ifølge planen. Men processen op til selve integreringen vil være lang, og alle parter vil investere tid og viden i at sikre en målemetode, der kan modstå granskning fra det danske mediemarked. I løbet af 2020 sikres et stærkt datagrundlag i form af en ny rejsevaneundersøgelse, hvor app-teknologi sammen med en omfattende stikprøvestørrelse vil måle befolkningens rejsevaner i de områder, der er dækket af outdoor-medier.

Ved at dokumentere høj dækning og frekvens blandt vigtige målgrupper i et stærkt, syndikeret målesystem, vil vi hjælpe bureauer og marketers med at træffe de rigtige beslutninger om deres medieinvesteringer og med at se det store potentiale i vores medier, siger Maj-Britt.

Et styringsudvalg med repræsentanter fra alle de outdoor-udbydere, der er en del af Kantar Gallup’s syndikering, vil sideløbende med rejsevaneundersøgelsen arbejde på at evaluere og udvikle målemetoden.

“Dette er første skridt i en langsigtet investering, hvor vi vil sikre transparens og troværdighed for at styrke mediebranchen. Vi opfordrer alle outdoor-udbydere til at tage del i syndikeringen, så vi i fællesskab kan gøre outdoor-investeringer lettere”, afslutter Maj-Britt.

Kontakt.

Om Index Danmark og rejsevaneundersøgelsen

Ved at krydsmåle sociodemografi og forbrugeradfærd med mediemetriks i Index Danmark, kan marketeers skabe medieplaner på tværs af alle større mediegrupper i Danmark. Datagrundlaget i Index Danmark er en undersøgelse bestående af svar fra 24.000 respondenter, der repræsenterer den danske befolkning.

Rejsevaneundersøgelsen, 2020, er baseret på 1.500 respondenter, der repræsenterer den danske befolkning mellem 15 og 70 år. Dette styres af en app på respondenternes smartphones. I to perioder af en uges varighed måler app’en rækkevidde og frekvens i foruddefinerende medieserier. Hvis det bliver nødvendigt, indhentes rejsevaner fra flere respondenter. En unik VAC (Visibility Adjustment Contact) tilføjes til de respektive outdoor-medier, afhængig af mediestørrelsen, placeringen og formatet.

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk