dk-copenhagen-2021-camilla-72-dpi-1.jpg
Nyheder / Samfundsansvar

Vi indgår partnerskab med Copenhagen 2021 WorldPride og EuroGames

For at sprede festivalens budskab til millioner af mennesker i hele Danmark, er vi partner til Copenhagen 2021, der består af WorldPride og EuroGames. Den digitale kampagne tager afsæt i temaet for Copenhagen 2021; #YouAreIncluded.

Copenhagen Pride er vært for WorldPride 2021, og Pan Idræt er vært for EuroGames, der sammen går under navnet Copenhagen 2021 – det største LGBTI+ event i Skandinavien til dato. Copenhagen 2021 løber af stablen d. 12.-22. august og vil være én stor fejring af lighed, kunst og menneskerettigheder med talks, parader, koncerter og mødesteder for alle deltagere i København og Malmö.

For at bidrage til at festivalen får mest mulig opmærksomhed og sprede budskabet til større dele af Danmark udenfor Hovedstaden, bidrager vi med en kampagne på vores digitale platforme i mange af Danmarks største shoppingcentre og på gadeplan i Malmö.

Clear Channel’s støtte betyder at vigtige budskaber fra verdens LGBTI+ personer vil ses af offentligheden i store dele af Danmark og i Skåne i Sverige. Copenhagen 2021 er et event for hele Skandinavien, og at få vist disse budskaber på Clear Channel’s reklameskærme vil hjælpe os med virkelig at få sat fokus på de vigtige udfordringer, vi diskuterer til vores event.

Steve Taylor, Director of Communications, Copenhagen 2021.

#YouAreIncluded

Årets tema for festivalen er #YouAreIncluded, der kaster lys på situationen for LGBTI+ personer i hele verden. I løbet af foråret og sommeren blev der indsamlet statements fra verdens LBGTI+ personer, der fortæller deres historie om, hvad #YouAreIncluded betyder for dem – i byen, i skolen, på arbejdspladsen, hjemme eller ethvert andet sted. Disse statements vises på vores digitale platforme under festivalen og en countdown bidrager til at skabe øget nysgerrighed og interesse i dagene op til.

Partnerskabet kommer sig af et klart mål

”Vores partnerskab med Copenhagen 2021 kommer sig af et klart mål, om at vores tilstedeværelse i det offentlige rum skal bidrage til at forbedre og fremtidssikre byer i Skandinavien. Og hvad er mere sigende for den sag end menneskers velvære og rettigheder til at føle sig inkluderet? Udtaler Karsten Rask Mikkelsen, Country Manager, Clear Channel Danmark. 

”Clear Channel’s engagement i Pride er blevet et vigtigt tiltag, ikke bare i Danmark og Sverige, men i hele Europa. Vi er glade for, at vi kan anvende og tilbyde vores platform til så vigtigt et spørgsmål om menneskers ligeværdighed og retten til at tage plads i det offentlige rum”, tilføjer Henriette Zeuchner, CEO, Clear Channel Skandinavien.

Kontakt

Josephine Faurschou

Head of Marketing & Product

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk