1910-cookware-hellerupstation-gina-tricot.jpg

Influencer-marketing + outdoor annoncering = det perfekte match

Unge er mere tilbøjelige til at købe et produkt, som en kendt person har markedsført. Samtidig er unge også mere tilbøjelige til at stole på brands, der markedsføres på outdoor-mediet. Dette er blot få af de faktorer, der gør influencer-marketing og outdoor annoncering til det perfekte match.

Det danske marked for influencer-marketing er vokset markant de seneste år, og det har vist sig at være nyttigt til at nå de unge.

En undersøgelse viser følgende om unge i alderen 18-29 år*:

  • 38% følger aktivt en eller flere influencers på sociale medier.
  • 44% er åbne for tips og inspiration fra influencers, de følger.
  • 31% er mere tilbøjelige til at købe produkter og tjenester, som en kendt person, de beundrer, anbefaler eller markedsfører.

Influencers og outdoor-reklamer øger tilsammen troværdigheden og konverteringsraten. Når en influencer anbefaler eller på anden måde promoverer et produkt, fører det, hos mange, til øget troværdighed for produktet. Dette har i sig selv en betydning for, hvor sandsynligt det er, at personen træffer en købsbeslutning. Tilsvarende viser undersøgelser*, at outdoor-reklamer øger sandsynligheden for køb, og at unge er mere tilbøjelige til at stole på brands, der markedsføres på outdoor-mediet.  

1910-cookware-hellerupstation-gina-tricot.jpg

Det at markedsføre et brand i det offentlige rum skaber et “public-promise” – en bekræftelse af at brandet er reelt og eksisterer i den fysiske verden, ikke kun den digitale. Unge svarer følgende på spørgsmålet om, hvordan de oplever brands, der markedsføres på outdoor-medier:

  • Det er mere sandsynligt, at jeg kan lide et brand, der markedsføres på outdoor-medier (25%)
  • Det er mere sandsynligt, at jeg køber/tester et brand, hvis det markedsføres på outdoor-medier (25%)
  • Annoncering på digitale skærme giver indtryk af, at brandet er markedsleder (31%)
  • Annoncering på digitale skærme giver indtryk af et kvalitetsbrand (28%)

Calvin Klein, H&M og Gina Tricot er alle gode eksempler på brands, der kombinerer influencer-marketing og outdoor-annoncering.  
 
Calvin Klein & H&M har begge anvendt model og influencer Kendall Jenner med 141 MIO. følgere på det sociale medie Instagram. Gina Tricot anvender i skrivende stund den danske influencer og stylist Emili Sindlev med 514.00 følgere på Instagram i deres outdoor-kampagne for statement looks, influenceren har stylet.

*Out-of-home Consumer Survey Sweden (OCS Sweden). I undersøgelsen svarer respondenter på deres relation til influencers, og hvad det betyder for dem, at en kendt person/influencer optræder i en reklame. Dette har størst betydning for de unge (18-29 år). Hele 44% svarer, at de er mere modtagelige overfor tips og inspiration, der kommer fra influencers, de følger på sociale medier. 

Mere inspiration?

Få mere inspiration til din outdoor-kampagne her.

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk