mockup-play-adshel-mall-pride-1.jpg

SAMARBEJDE FOR HYGGELIGE, MERE DYNAMISKE OG BÆREDYGTIGE BYER

Med en platform, der dagligt når befolkningen, dér hvor de bor og har deres daglige gang, kommer store muligheder, men også et stort ansvar. Derfor har vi et klart mål, om at vores tilstedeværelse skal bidrage til at forbedre og fremtidssikre byer i Skandinavien. Vi er en Platform for brands og en Platform for good.

Outdoor-mediet er en stærk platform for annoncører, hvis formål er at bygge og styrke brands og konvertere og trigge digital adfærd. Uanset om platformen anvendes alene eller i et mediemix, er det den perfekte platform for brands.

Men vi er mere en bare en platform for brands. Vi ønsker at give tilbage til byerne og befolkningen. Derfor investerer vi løbende i infrastruktur og projekter, der bidrager til at gøre Outdoor-mediet til en platform, der gør godt.

Vi er overbevist om, at inklusion og mangfoldighed er to afgørende faktorer for en velstående, behagelig og bæredygtig by. Derfor vælger vi at indgå i initiativer, hvor vi kan bidrage til, at folk føler sig trygge, involverede og inkluderet i byen, og at lade samfundsvigtige budskaber blive set på vores platform.

På følgende områder finder du de fleste af vores samarbejder:

  • Vi bruger vores platform til at nå ud til og hjælpe mennesker, der lever i hjemløshed og sårbarhed, og som kan være svære at nå med vigtig information.
  • Outdoormediet er effektivt, når det kommer til at nå og engagere unge. Det vælger vi at bruge i flere tiltag, der vedrører og berører unge målgrupper.
  • Menneskers lige værdi og retten til at tage plads i den offentlige sfære er et af vores kernespørgsmål, og vi samarbejder med organisationer, der deler dette engagement i Skandinavien og rundt omkring i Europa.
  • Stor synlighed er afgørende for velgørenhedsorganisationer, der ønsker at nå ud til mange og engagere modtageren.​ Derfor donerer vi årligt medieplads til for eksempel Red Barnet, Børnecancerfonden, Aidsfondet, Pride og WHO.

Handlinger til fordel for Ukraine

Krigen i Ukraine påvirker mennesker over hele verden, og for Clear Channel er det vigtigt at vise vores position og støtte velgørende organisationers vigtige fundraising-arbejde. Vi har i Skandinavien derfor valgt at donere plads til UNHCR, Unicef, Flyktningehjelpen, Red Barnet og Røde Kors. Læs mere her.

Vi var også støttepartnere til fundraising-gallaen Hela Sverige skramlar för Ukraina, en livekoncert fra Avicii Arena i Stockholm med det formål at samle penge ind til gavn for krigens ofre. Samarbejdet betyder, at vi doneret 100.000 SEK til de organisationer, der er tilknyttet koncerten, og at vi bidrog med et stort medierum på vores platform. Læs mere her.

0322-redbarnet-week10-cphairport-clearchanneldanmark-week11-02.jpg

Copenhagen Pride & Eurogames

Samfundsudviklingen og LGBT+ personers fremgang verden over er mange gange begyndt med at tage en plads i den offentlige sfære. Gennem vores samarbejde med Copenhagen Pride kan vi hjælpe arenaen med at række ud og gøre opmærksom på Pride Week, så den bliver endnu større. Clear Channel samarbejder også med for eksempel Oslo Pride og Stockholm Pride. Læs mere om vores arbejde for Copenhagen Pride og Eurogames her, for Oslo Pride her og for Stockholm Pride her. Clear Channel er også engageret i Pride i Frankrig, Spanien, Belgien, Irland, Storbritannien, Holland og Italien.

mockup-play-adshel-mall-pride-1.jpg

Conservation International

I forbindelse med COP26 i efteråret 2021, viste vi Conservation Internationals kampagne #HearMe.

I løbet af COP26 viste vores digitale skærme Conservation Internationals kampagne, som inviterede forbipasserende til at stoppe op og lytte til naturens smukke lyde. Kampagnen formål var at sikre, at naturen har en stemme ved bordet ved COP26 og at inspirere verdens ledere og mennesker rundt om i verden til at forstå, hvad der vil gå tabt, hvis vi undlader at beskytte naturen. Vores skærme indeholdt QR-koder, som transporterede forbipasserende til nogle af de mest majestætiske lydlandskaber fra hele verden og gjorde det muligt for folk at lære mere om Conservation Internationals vigtige arbejde. Læs mere her.

conservation-international-cop26-3-archwaystorm-scaled.jpg

Aidsfondet

I løbet av efteråret 2019 fik Aidsfondet stor plas på vores digitale skærme. Formålet med Aidsfondets kampagne, var at spre budskapet om aids og at samle in pænge, for at organisationen kan fortsette sitt vigtige arbejde.

1911-aidsfondet-play-waterfront-02.jpg

Situation Sthlm

Siden 2021 har Clear Channel og Situation Sthlm haft et længerevarende samarbejde. Formålet er at gøre Stockholm til en mere rummelig by gennem de fælles platforme og synliggøre dem, som samfundet ikke ser og hører. Læs mere her.

situation-stockholm3-v24-2021-billboard-group-of-5-scaled-480x0-c-default.jpg

The Out of home Project – Nødsystem for hjemløse

Clear Channel har i flere år igangsat og produceret kampagner til gavn for hjemløse. Det første initiativ, The Out-of-home Project, blev lanceret i 2018 som et nødsystem, der guidede folk til Stockholms nødherberger i årets koldeste måneder. The Out-of-home Project blev tildelt et pris i Guldägget* i 2019 sammen med Prime Weber Shandwick. Læs mere her.

Clear Channel har også haft andre indsatser sammen med Faktum og Stockholm Stadsmission.

*Guldägget er en prisuddelning indenfor reklame.

ny-gemenskap-ekn-scaled-480x0-c-default.jpg

Barncancerfonden

Børnekræftfonden i Sverige (”Barncancerfonden”) har i flere år været en samarbejdspartner, der har blevet vist stort på Clear Channels platform. Børnekræftfonden udnytter effektivt mulighederne med udendørs reklamer for at nå ud med organisationens vigtige budskab til folk over hele landet, noget de også er blevet belønnet for hos Guldägget. Børnekræftfonden fik blandt andet et sølvæg i kategorien Outdoor i 2020 sammen med Garbergs.

barncancerfonden1-v35-2019-billboard-group-of-2-480x0-c-default.jpg

Safe Selfie Academy

Flere og flere børn og unge bruger i dag internettet som et forum for viden og fællesskab. Men det er også et sted, hvor børn bliver udsat for kriminalitet, chikane eller vold. Gennem en omfattende kampagne, på vores digitale platform og i metroen i Stockholm, 2022, støtter Clear Channel Safe selfie academy det vigtige arbejde for unges sikkerhed. Læs mere her.

safe-selfie-academy.jpg

Purple Flag

Vores infrastruktur skaber tryghed i byen gennem beskyttelse mod vejr og vind og belysning i mørke. Samtidig giver vores platform mulighed for at sprede budskaber om tryghed til byens beboere. Inden for rammerne af vores samarbejd med Svenska Stadskärnor samarbejder vi med Purple Flag i Sverige – hvor vi sammen rejser spørgsmålet om sikkerhed i bymiljøer. I 2022 gennemføres en undersøgelse af tryghedsfølelsen i byerne.

0321-thewaltdisneycompanynordic-moerke-week11-gladsaxe-03.jpg

Sthlm Locals, Malmö Locals og Lokale Oslo

For at bidrage til et fortsat pulserende byliv under Covid-19, blev Sthlm Locals, Malmö Locals og Lokale Oslo skabt – et initiativ, hvor faste kunder havde mulighed for at støtte deres lokale favoritter, som blev hårdt ramt under pandemien, såsom restauranter, butikker og caféer. Kundeanbefalinger blev lokale guider på Clear Channels skilte rundt om i Stockholm, Malmø og Oslo.

Læs mere her.

locals-sommar-scaled-480x0-c-default.jpg

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk