Indsigt / Kampagneeffekt
Fra kendskab til køb på 2 uger
Over 2 uger afviklede Discovery Networks en landsdækkende kampagne på Outdoor. Det skulle vise sig, at Outdoor blev en markant driver i Discovery Networks største seersucces nogensinde.
Verdens vildeste forhindringsbane ”Ninja Warrior-banen” er kommet til Danmark, og med målet om at promovere denne nyhed og kanal 5’s programserie Ninja Warrior, valgte Discovery Networks at køre en landsdækkende Outdoor-kampagne hos os. Resultatet var øjeblikkeligt og overvældende med meget stor reklameerindring. 49% i den primære målgruppe 15-34 år og 43% i den kommercielle målgruppe 15-50 år* husker at have set kampagnen.
Outdoor blev således en markant driver i Discovery Networks største seersucces nogensinde. For Kanal 5 betød det, at 244.000 seere i den kommercielle målgruppe ”købte ind” på premieren af Danmarks Ninja Warrior – en kommerciel seerandel på 39,9% og – med undtagelse af sportudsendelser – det mest sete Kanal 5-program nogensinde.
*Vizeum, OOH test 2015
**Mediawatch.dk