Design guidelines
Kommuniker effektivt til en målgruppe i bevægelse ved at følge vores guidelines.
Klassiske outdoor-medier (analog).
- Du har kun nogle få sekunder til at fange forbrugerens opmærksomhed.
Derfor er det vigtigt, at du kommunikerer klart og tydeligt med få ord.
- Billedet/grafikken er lige så vigtigt som ord.
Sørg for, at billedet/grafikken tydeliggøre budskabet og skaber blikfang.
- Brug tydeligge skrifttyper.
Teksten skal være stor og tydelige for at kunne opfattes på afstand.
- Vær kort og kontant i budskabet.
De mest effektive outdoor-reklamer er dem, der er lettest at afkode. Hold teksten kort og direkte med et klart budskab.
- Tænk på farverne.
Visse farvekombinationer kan mindske læsbarheden.
- Less is more.
Gør det så enkelt som muligt for modtageren at afkode dit budskab. Fokuser på det centrale visuelle element.
- Tydelig afsender.
Sørg for at det er nemt at afkode, hvem afsenderen er.
Digital outdoor.
Følg vores design guidelines i videoen og bliv klogere på, hvordan du bedst udnytter mediets digitale muligheder.