winter-pride-scaled.jpg
Nyheder / CSR, Presse og Samfundsansvar

Clear Channel bidrager til at skabe kendskab til vinterens udgave af Pride

27/2-23
Clear Channel støtter Pride med en digital outdoor-kampagne, der oplyser om Winter Pride.

Hvem sagde Winter Pride?

For 9. år i træk afholdes Winter Pride – vinterudgaven af den velkendte Pride festival, der løber af stablen hver sommer.

Men det ved de færreste.  
 
For selvom Winter Pride er spækket med et flot program, deltager langt færre om vinteren end om sommeren. Steve Taylor, Sekretariatschef hos Copenhagen Pride, fortæller, at udfordringen er, at folk både LGBTI+ personer og ikke LGBTI+ personer ikke har samme kendskab til Winter Pride. Dette til trods for at Winter Pride afholdes for 9. år i træk.
 
Og det er en skam. For kvaliteten af Winter Pride fejler ikke noget – programmet er ambitiøst og med et vigtigt og relevant tema på agendaen i forhold til social bæredygtighed; QueerPlus.

Vi støtter Pride med en digital Outdoor-kampagne, der oplyser om Winter Pride.

 

Karsten Rask Mikkelsen, Country Manager, Clear Channel Danmark udtaler:  
 
Som Skandinaviens førende udbyder af Outdoor-mediet, er vi en stor del af byrummet, og vi føler os derfor forpligtet til at bidrage til at styrke sociale fællesskaber i byerne. Prides initiativer skaber stor værdi for fællesskabet hos LGBTI+ personer, hvorfor vi igen i år indgår i et partnerskab med Copenhagen Pride. 
 
I anledningen af dette års Winter Pride bidrager vi til at skabe kendskab til festivalen. Det gør vi med en oplysningskampagne, der vises på hele vores digitale netværk i Københavns Metro. Pride når på denne måde ud med budskabet om Winter Pride til ca. 1,5 mio. Metropendlere.
 

copenhagen-winter-pride-clear-channel.jpg

Om QueerPlus: tager intersektionalitet til et nyt niveau

QueerPlus er en udforskning af overlappende identiteter og intersektionalitet. Det handler om at anerkende de ting, der er unikke for sine oplevelser som LGBTI+ person ud over ens seksuelle orientering og kønsidentitet og åbne op for en samtale om, hvordan vi alle oplever verden forskelligt.

Karsten tilføjer:  
 
Vi ønsker den rette balance mellem vores kerneforretning, annoncering, og at bidrage positivt til byerne. Dette er også vores mission; at være en platform for brands og en platform for good. 

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk