metro1-scaled.jpg
Nyheder

Clear Channel vinder prestigefyldt reklamekontrakt for Københavns Metro

15/6-22
Clear Channel har sikret sig reklamerettighederne i Københavns Metro. Den eksklusive 4-årige kontrakt, blev sikret efter en omfattende udbudsproces og styrker Clear Channels position som Danmarks største udbyder af outdoorreklame.

”Vi er enormt stolte og glade for igen at blive betroet med reklamerettighederne til Københavns Metro. Det er ingen hemmelighed at metroen betyder rigtig meget – både for os, men også vores kunder, og i sidste ende de tusindvis af passagerer der benytter metroen hver eneste dag. ”

Karsten Rask Mikkelsen, Country Manager hos Clear Channel i Danmark

Et moderne netværk i udvikling

Kontrakten sikrer Clear Channel reklamerettighederne til de 39 stationer i metronetværket, som årligt betjener +70 mio passagerer og dækker store dele af Københavnsområdet. Allerede nu er en udvidelse til Sydhavnen/Valby undervejs. Den nye strækning er sat til at åbne i 2024 og tilføjer yderligere fem stationer til netværket.

Karsten Rask Mikkelsen fortsætter: “Vi ser frem til at samarbejde tæt med Metro Service og fortsætte udviklingen af Københavns mest attraktive outdoormiljø, til glæde for passagerer og annoncører.”

Metro Service A/S har valgt Clear Channel som eksklusiv partner til at varetage reklamerettighederne i metroen, efter en omfattende udbudsproces. Clear Channel har en stærk historik med at håndtere og innovere outdoorannoncering i bymiljøer og metronetværk på tværs af Skandinavien. Vi er derfor overbevist om, at vi sammen kan bringe metroens reklametilbud og passageroplevelse op på det næste niveau.

Johanne Boelskov, Contract & Tender Manager hos Metro Service A/S

Digital tilstedeværelse i hovedstaden

Netværket består af omtrent 240 traditionelle print- og digitale displays, samt kreative reklameflader, såsom high impact formater og specialbyggede installationer. Aftalen er sat til at starte ultimo september.

working-in-the-metro-1-scaled.jpg

En stærk position

Københavns Metro er den anden større private kontrakt Clear Channel vinder på bare ét år, hvilket betyder at Clear Channel nu har styrket deres danske reklametilbud betragteligt, så det nu dækker premium lokationer i bymiljøer og shopping centre på tværs af landet, Københavns Lufthavn og nu Københavns Metro.

“Med tilføjelsen af Københavns Metro og Lufthavn, kan vi for alvor forbinde skandinaviske rejsende og Københavns pendlere med brands fra hele verden. Samtidig har vi lagt fundamentet til at udvikle vores fremtidige tilbud i Danmark og Skandinavien.“ afslutter Karsten Rask.

Kontakt

For yderligere spørgsmål eller kommentarer rettes henvendelse til:

Karsten Rask Mikkelsen

General Manager

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk