1122-justeat-playmetro-week48-koebenhavnh-01.jpg
Nyheder / Analyse, Kampagneeffekt

Just Eat Øger Top-of-Mind med 30 %

30/3-23
I slutningen af 2022 kørte Just Eat en reklamekampagne i metroen, som varede i fem uger fra uge 47 til uge 51. I kampagneperioden blev der løbende testet på forskellige parametre, såsom Ad Awareness, Brand Identifikation og Top-of-Mind. Resultatet af kampagnen var yderst positivt.
Undersøgelsen blev udført af MAGNA  før, under og efter kampagnen og resultaterne taler for sig selv.

Key findings

Respondenternes Ad Awareness steg markant i løbet af kampagnen. I uge 49 af 2022 huskede 24% at have set mindst én OOH Just Eat-annonce, men i uge 50 var det allerede steget til 32% og endda 38% i den seneste test i første uge af 2023. Det viser, at ved kontinuerlig annoncering kan man opnå bemærkelsesværdig effektivitet.

Top-of-Mind var også en succesfuld parameter for Just Eat. Kun 30% huskede dem i den første post-test, men i den sidste post-test havde hele 39% Just Eat som deres Top-of-Mind brand. Det betyder en imponerende forbedring i brandidentifikationen hos respondentene i løbet af kampagnen.

Kort sagt, Just Eat leverede en fantastisk kampagne med imponerende resultater, der viser, hvordan kontinuerlig annoncering på OOH-medier kan øge brand awareness og identifikation.

Kontakt

Klaus Johansen

Senior Media Analyst

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk