Tag på staycation sammen med din målgruppe og forbliv top-of-mind.
2,8 mio. danskere planlagde sommerferie i udlandet i 2020*, men det har coronakrisen vendt op og ned på. Derfor står staycation til at blive den helt store trend i år. Det giver annoncører en unik mulighed midt i krisen, hvor det er altafgørende at fastholde sin markedsføring.
For danskerne bruger mere tid udenfor om sommeren, og måske mere end nogensinde i sommeren 2020, efter lockdown-perioden, hvor de fleste er ivrige efter at komme uden for hjemmet. Samtidig har outdoor-mediet sin højeste share of voice om sommeren, og med dette års staycation-trend, har brands en helt unik mulighed, for at styrke købsintentionen og forblive top-of-mind med outdoor-reklamer, midt i en krisetid.
Flere undersøgelser viser, at brands, der øger marketingindsatsen i krisetider, vil stå stærkere på den anden side. De vil ligefrem kunne øge deres markedsandel, hvis de sætter ekstra ind under krisen.
Sommerens forbrug er i høj grad styret af impulser. Lyst og behov opstår spontant, men valget af produkt behøver ikke være tilfældigt.
Det er Unilevers outdoor-kampagne for Kinder-is fra 2019 et godt eksempel på. Her så vi nemlig et salgsløft på hele 20% i de butikker, hvor forbrugerne blev eksponeret for outdoor-kampagnen.
Kinder-is 2019.
Kinder-is 2020.
Staycation er en sammentrækning af stay, at blive, og vacation, ferie. Det betyder, det er en hjemmeferie, hvor man går på opdagelse i sit lokalområde.
*(Dansk Erhverv oktober 2019)
Kontakt
Har du brug for råd og vejledning til din kommende kampagne?
Kontakt os på tlf. +45 3644 0244.