AR outdoor augmented reality

Generer leads til dit online-univers med AR.

Clear Channel X Kikkoman.

I sommeren 2020 lancerede vi Danmarks første AR-kampagne på outdoor-mediet. Tiltaget skete i samarbejde med Kikkoman, det førende brand på verdensmarkedet for sojasauce.

Det primære formål med outdoor-kampagnen var at skabe opmærksomhed for Kikkomans produkter i forbindelse med grillsæsonen. Samtidig havde Kikkoman et ønske om at generere leads til deres online-univers med madopskrifter og til deres Instagram, hvor der findes inspiration til madlavningen.

Og hvordan opfyldes det ønske med en outdoor-kampagne? Det gør det med AR.

AR-løsningen skulle derfor tilføje et ekstra lag til kampagnen for at trigge den digitale adfærd, vi ser på traditionelle outdoor-kampagner. Outdoor-kampagner trigger generelt digital adfærd, og en ud af tre søger videre online efter at have set en outdoor-reklame*.

Løsningen.

På Kikkomans plakat blev en QR-kode placeret (Scan her og få inspiration til madlavningen). Når koden scannes, med kameraet i en smartphone, opleves et grill set-up med sojasauce og links direkte til Kikkomans online-univers og Instagram. Det er her, man fik oplevelsen af en udvidet virkelig.

*OCS Study Sweden.

Få mere inspiration til kreative kampagner her.

AR outdoor augmented reality
kikkoman-still-6-scaled.jpg
kikkoman-still-1-scaled.jpg
kikkoman-still-4-scaled.jpg

Ring til os

+45 3644 0244. Eller send en e-mail til kundeservice@clearchannel.dk